Festiwal
Wypieków

Co może przyciągnąć entuzjastów pieczenia w świecie, który już kilka dobrych lat temu oszalał na punkcie kulinarnych inspiracji? Czy w rzeczywistości księgarnianych półek uginających się pod mnogością książek kucharskich jakakolwiek nowa pozycja jest w stanie spowodować szybsze bicie serca?

Tak, o ile można w niej znaleźć wartość dodaną. Na przykład przepisy z prawdziwymi, pełnymi emocji historiami w tle…

Gdy szukaliśmy powodu, dla którego konsumenci mogliby chcieć posiadać kolejną książkę z przepisami, rozmawialiśmy z kobietami, które pieką często, które pieką okazjonalnie i… które nie pieką wcale. W trakcie tych rozmów okazało się, że prawie każda z nich ma nie tylko swój koronny przepis, ale też taki, z którym wiąże się ważne wydarzenie w życiu. Pierwsza udana randka, pierwsza fatalna randka zakończona ślubem, oświadczyny, roczek dziecka, wyprawy do wiejskiej chaty, wpadki towarzyskie i wiele wiele innych.

I właśnie te historie i związane z nimi przepisy postanowiliśmy zebrać w ramach konkursu Festiwal Wypieków, a 100 najlepszych wydać w Wielkiej Księdze z Wypiekami.

Kampanię przygotowaliśmy dla wiodących w swoich kategoriach marek: Bakalland i Delecta.

Historii szukaliśmy wśród naszej grupy docelowej – kobiet i mężczyzn lubiących zarówno gotować, jak i piec. Otwartych na nowinki i dbających o bliskich i rodzinę. Naszym celem strategicznym było ożywienie, ba, rozpalenie jesieni, w której pieczenie schodzi na dalszy plan. Żeby tak się stało, zaczęliśmy działać już w czerwcu.

W pierwszym etapie kampanii powołaliśmy do życia Festiwal Wypieków – wyjątkowy konkurs internetowy, na który przez 1,5 miesiąca można było nadsyłać historie i dodawać przepisy. Główną nagrodą w konkursie była publikacja historii i przepisu w jedynej i niepowtarzalnej Wielkiej Księdze z Wypiekami – książce, której autorami są wyłącznie konsumenci.

Ambasadorkami akcji były 3 inspirujące kobiety: aktorka Kasia Bujakiewicz, blogerka Joanna Marciniak-Wróblewska z mygreencanoe.blogspot.com oraz Aleksandra Sowa, cukiernik i właścicielka sieci cukierni Sowa.

Komunikacja kampanii objęła internet, media społecznościowe, współpracę z wybranymi blogerkami kulinarnymi oraz kanał YouTube, na którym znalazły się m.in. filmiki z jurorkami zachęcającymi do wzięcia udziału w Festiwalu Wypieków.

Po wielu tygodniach czytania historii, które smakowaliśmy kawałek po kawałku, po wypróbowaniu wielu przepisów na ciastka, torty, bezy, mazurki i inne cukiernicze cuda jury konkursowe wybrało 100 z nich.

Następnie spędziliśmy 5 intensywnych dni w Akademii Kulinarnej Whirpool w składzie:

  • 5 kucharzy cukierników pod czujnym okiem Davida Gaboriaud,
  • 4 stylistki pod równie czujnym i perfekcyjnym okiem Joanny Marciniak-Wróblewskiej z Green Canoe,
  • 2 fotografów,
  • 3 osoby z agencji czuwające nad sprawnym przebiegiem sesji,
  • 2 urocze panie pomagające w utrzymaniu ładu i składu na planie.

Te wszystkie osoby o gołębich sercach dawały z siebie milion procent, aby codziennie wypiec i sfotografować minimum 20 ciast i mieć pewność, że efekt końcowy będzie zasługiwał na obecność w Wielkiej Księdze z Wypiekami. Tak jak na to zapracowały historie naszych konsumentów.

Jak to wyglądało od kuchni, możecie zobaczyć na zdjęciach…

… lub przeczytać obszerną relację na blogu GREEN CANOE.

Po tym, jakże ekscytującym, etapie kampanii, przyszedł czas na wzmożoną pracę nad książką. I w końcu, da dam…

Z wielką przyjemnością i dumą prezentujemy Państwu Wielką Księgę z Wypiekami – najsłodszą wydawniczą premierę sezonu, czyli książkę kucharską inną niż wszystkie.

Znajduje się w niej 100 przepisów i 100 emocjonujących historii wybranych w konkursie „Festiwal z Wypiekami”.

Życzymy smacznej lektury i zachęcamy do pysznych eksperymentów z produktami Bakalland i Delecta!

W ramach współpracy z Bakalland
i Delectą przeprowadziliśmy jeszcze dwie edycje akcji, w których powstały kolejne dwie odsłony Wielkiej Księgi z Wypiekami:

„100 przepisów prosto z serc
polskich regionów”

oraz

„100 przepisów 

pachnących bakaliami”

Efekty:

6-krotny wzrost

liczby fanów na profilach Bakalland i Delecta

2-krotny wzrost

zaangażowania fanów

2 000

jakościowych zgłoszeń oraz
900 000 odsłon

60 000

sprzedanych książek