Danone
dla natury
Social media to nie tylko Facebook, czyli kilka słów o blogosferze
Realizując projekt dla firmy Danone w ramach Programu Zrównoważone Rolnictwo Danone byliśmy odpowiedzialni za realizację strategii digital w mediach społecznościowych. Jednym z jej elementów była współpraca z influencerami. W ramach działań zaprosiliśmy do współpracy 9 blogerów kulinarnych i lifestyle’owych (m.in. Pozytywna Kuchnia, Zuch Próbuje Rysować, Alina Rose, Chatolandia), których chcieliśmy zapoznać z założeniami i ideą Programu Zrównoważone Rolnictwo Danone Jesteście ciekawi jak to zrobiliśmy i jakie były efekty?
Na początek jednak w ramach wstępu małe wprowadzenie dotyczące Zrównoważonego Rolnictwa Co myślisz, kiedy słyszysz o Zrównoważonym Rolnictwie? Hmm… bardzo ciekawe… ale co to właściwie znaczy?
No właśnie… Naszym pierwszym zadaniem było uświadomienie Internautom, czym jest Program Zrównoważone Rolnictwo Danone, a nawet więcej – przedstawienie tematu w lekkiej, lifestyle’owej formie, która sprawi, że nasi odbiorcy będą chcieli o tym mówić. Nie lada wyzwanie, prawda? Musimy przyznać,że pierwsze spotkanie w tej sprawie nie było wielce ekscytujące. Niewielu z nas – mieszczuchów – miało kiedykolwiek do czynienia z rolnictwem. A jeśli już, to tylko w dzieciństwie. Przez te 20 lat rolnictwo zdążyło się zupełnie zmienić! Uwierzyliśmy jednak w ideę i towarzyszące jej wartości, które stały za projektem. Kluczowym przesłaniem było: IM LEPIEJ TRAKTOWANE SĄ KROWY, TYM LEPSZE DAJĄ MLEKO. A Z DOBREGO MELKA POCHODZI DOBRY JOGURT. Danone Polska współpracuje od lat z 350 rolnikami, właścicielami około 17 000 krów. Program Zrównoważone Rolnictwo Danone to: dbałość o dobrostan krów, socjalne i ekonomiczne wsparcie rolników oraz wspólna troska o środowisko naturalne. Wszystko to ma ogromny wpływ na jakość mleka.
Przy poszukiwaniach i wyborze blogów nie zawęziliśmy się tylko do blogów kulinarnych, ponieważ koncept promował wartości lifestyle’owe, samoświadomość i promowanie naturalnego stylu życia. Dzięki takiemu doborowi blogów znacznie poszerzyło się grono odbiorców, do których miał dotrzeć komunikat o Programie Zrównoważone Rolnictwo Danone.
Blogerzy zanim przystąpili do współpracy (o której poinformowali czytelników w specjalnych wpisach), otrzymali specjalne zaproszenia od krowy Danki, będącą brand hero Programu Zrównoważone Rolnictwo Danone, a następnie pojechali na wycieczkę do jednego z gospodarstw współpracujących z firmą. Wycieczka na farmę okazała się wspaniałą, edukacyjną przygodą. Rolnicy opowiedzieli nam wszystko o życiu i pielęgnacji krów, a także o produkcji mleka. Odbyło się nawet kilka konkursów, w trakcie których blogerzy mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat m.in. wagi krów, długości ich snu czy ilości mleka, jaką dają każdego dnia. Odpowiedzi okazały się zaskakujące. W ten właśnie sposób udało nam się połączyć naukę i zabawę. Zadziałało!
Po powrocie z wycieczki na blogach ukazały się obszerne relacje blogerów, w których dzielili się pozyskaną wiedzą, opisywali swoje wrażenia i opinie na temat Programu Zrównoważonego Rolnictwa. Wywiązało się wielemerytorycznych dyskusji, dzięki którym mogliśmy zebrać cenne informacje na temat odbioru Programu ZRD pośród Internautów. Dodatkowo blogerzy zorganizowali także specjalne konkursy dla swoich czytelników.
A jakie były efekty współpracy z blogerami?
Dzięki współpracy z blogerami uzyskaliśmy:
- 27 wpisów na blogach, w których znalazły się informacje o wycieczce, krowie Dance i elementach Programu Zrównoważone Rolnictwo Danone
- Pod wpisami czytelnicy zostawili ponad 800 komentarzy
- 770 razy dzielili się treściami z blogów ze znajomymi na Facebooku poprzez przycisk Facebook Share
- Oprócz aktywności na blogach, informacje o akcji pojawiły się aż 40 razy na profilach osobowych blogerów na Facebooku i fanpage’ach ich blogów
- Informacje te były prawie 400 „lajkowane”
- I prawie 200 razy komentowane
- Tylko podczas pierwszego tygodnia trwania akcji, zanotowaliśmy ponad 5 000 wizyt z blogów na fanpage’u Natura. Tu jest mi dobrze, który był centralnym punktem akcji
- Informacje na temat akcji mogło zobaczyć przez 4 tygodnie prawie 0,5 mln Internautów. Co ważne, treści te są dalej dostępne na blogach
Jednak największą wartością i benefitem współpracy z blogerami, było pozyskanie ich wiarygodnych REKOMENDACJI i OPINII, którymi dzielili się ze swoimi czytelnikami. Autorytet blogerów i zaufanie, jakim darzą ich czytelnicy, pozwolił na zaprezentowanie trudnej tematyki Zrównoważonego Rolnictwa i ułatwił jego „adaptację” w społecznościach. Nie kupilibyśmy tego żadną, choćby najbardziej wyszukaną reklamą odsłonową.