Abarth w social media

Abarth
Works Museum

Abarth Works Museum, czyli komunikacja content marketingowa dla marki Abarth.

Jak kreatywnie wspierać budowę świadomości marki Abarth w social media pośród osób zainteresowanych samochodami z „zacięciem” sportowym? Przed takim zdaniem stanęliśmy dwa lata temu, zaczynając pracę dla grupy Fiat Chrysler Automobiles.

Kultowa kolekcja Abarth

Jednym z pomysłów było pokazanie potencjału marki spod znaku Skorpiona poprzez jej bogatą historię. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z Guyem Moerenhoutem, właścicielem prywatnej kolekcji samochodów z Lier w Belgii.  Liczy ona ponad 250 historycznych maszyn, głównie rajdówek marki Abarth.

W trakcie dwóch wizyt w Belgii zrealizowaliśmy ponad 20 sesji zdjęciowych, których bohaterami były historyczne rajdówki na flamandzkich drogach.

Abarth w social media

Pozyskane w trakcie sesji materiały fotograficzne, a także uzupełniające je historie,  publikowaliśmy sukcesywnie przez kolejne miesiące w kanałach social media Abartha:

Historie na blogu

Na blogu Abartha ukazało się kilkanaście wpisów blogowych, które przybliżyły miłośnikom tej marki niezwykle barwną historię jej założyciela, Carlo Abartha, oraz samochodów, które wychodziły spod jego ręki.

Dzięki wpisom blogowym i ich komunikacji na Facebooku oraz Instagramie dotarliśmy do szerokiego grona odbiorców. Byli to nie tylko miłośnicy marki Skorpiona, lecz także fani motorsportu oraz klasycznej motoryzacji.

W ramach współpracy z FCA przeprowadziliśmy wiele akcji specjalnych, m.in. Compass na Polskę na Jeepa Compass oraz obchody 60. urodzin Fiata 500.